للمستثمرين

Raporty bieżące

رقم التقرير الحالي 13/2020

Informacja o możliwym wpływie koronawirusa COVID-19 na działalność TOYA S.A.

W nawiązaniu do zaleceń Europejskiego Urzędu Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych (ESMA) z dnia 11 marca 2020 oraz Komisji Nadzoru Finansowego z dnia 12 marca 2020 r., Zarząd TOYA S.A. z siedzibą we Wrocławiu („Emitent”) przekazuje informacje o możliwym wpływie koronawirusa COVID-19 na działalność Emitenta. Na dzień sporządzenia przedmiotowego raportu wszelkie procesy biznesowe przeprowadzana są bez większych zakłóceń. Wprawdzie przedłużenie przerwy noworocznej która tradycyjnie związana jest z obchodami Chińskiego Nowego Roku miało wpływ na zmniejszoną podaż towarów u dostawców pochodzących z obszaru Azji, ale Emitent spodziewa się, że w związku z coraz lepszą sytuacją w zakresie wygaszenia pandemii na tym obszarze, realizacja zamówień Emitenta w ciągu najbliższych tygodni powinna wrócić do planowanego poziomu. Powyższe zakłócenia w łańcuchu dostaw w ocenie Emitenta nie powinny mieć istotnego wpływu na wyniki finansowe Emitenta z uwagi na posiadanie istotnych zapasów magazynowych o ile nie nastąpią dodatkowe utrudnienia logistyczne związane z obecną pandemią. Silne powiązanie Emitenta z dostawcami zagranicznymi i rozliczanie się z nimi w walutach obcych powodują wrażliwość wyników finansowych Emitenta na zmiany kursu walut. Emitent identyfikuje ryzyko kursowe i uważnie obserwuje sytuację walutową na rynkach światowych. W kolejnym obszarze potencjalnych ryzyk, takim jak kanały dystrybucji produktów, na dzień publikacji przedmiotowego raportu Emitent prowadzi sprzedaż zgodnie ze złożonymi zamówieniami, a zapasy magazynowe oraz stabilna sytuacja finansowa Emitenta zapewniają ciągłość operacyjną działalności Emitenta. Ewentualne ryzyka w tym segmencie zależą m.in. od aktywności zakupowej oraz płynności finansowej klientów i ewentualnych dodatkowych obostrzeń władz państwowych i lokalnych. Emitent stosując się do zaleceń władz państwowych, w tym władz sanitarnych, władz lokalnych podjął szereg działań organizacyjnych w zakresie ochrony pracowników polegających miedzy innymi na umożliwieniu pracownikom, których zakres obowiązków na to pozwala, pracy zdalnej tak aby w jak największym stopniu zminimalizować ryzyko w obszarze kadrowym. Powyższa ocena została przedstawiona zgodnie z najlepszą wiedzą Emitenta na dzień sporządzenia niniejszego raportu. Należy mieć jednak na uwadze fakt, że sytuacja zmienia się bardzo dynamicznie a ograniczenia wprowadzane kolejnymi zmianami legislacyjnymi, decyzjami władz krajowych i międzynarodowych oraz innymi nieprzewidzianymi czynnikami będącymi po za kontrolą Emitenta, w zależności od okresu ich trwania i intensywności, mogą negatywnie wpłynąć na działalność i sytuację finansową Emitenta. Jednocześnie Emitent na moment publikacji niniejszego raportu nie jest w stanie oszacować rozmiaru wpływu ww. czynników na sytuację finansową Emitenta. Emitent, w sposób ciągły monitoruje ryzyka związane z zagrożeniem wywołanym koronawirusem COVID-19 oraz ich ewentualny wpływ na płynną działalność operacyjną Spółki. O wszystkich zidentyfikowanych na dalszym etapie istotnych działaniach i zdarzeniach Emitent będzie informował w odrębnych raportach bieżących.

Podstawa prawna:
art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE (Dz. U. UE. L. z 2014 r. Nr 173, str. 1 z późn. zm.).

Grzegorz Pinkosz
Prezes Zarządu

Więcej dla Inwestorów